2016-05-28

Babeczki marchewkowe, które pokocha cała Twoja rodzina.


Bardzo lubię piec ciasta, ale gdy nie mam pomysłu na nie, na myśl przychodzą mi od razu babeczki, a raczej muffinki. W Polsce używamy raczej określenia "babeczki", ale za granicą nazywa się je cupcakes lub muffins. Babeczki (cupcakes) są zazwyczaj lżejsze i to je derorujemy różnymi kremami, czy kwiatkami z masy cukrowej. Ciasto na babeczki robimy ucierając masło z cukrem i jajkami. 
Muffinki natomiast są cięższe i często zdrowsze od babeczek, to do nich dodajemy owoce, płatki owsiane, marchew, czy orzechy. Ciasto na muffinki przygotowujemy w dwóch miskach, w jednej składniki "mokre" (do jajek dodajemy zazwyczaj jogurt lub maślankę, a także olej zamiast masła), w drugiej "suche". Składniki mieszamy ze sobą łyżką drewnianą, a później łączymy składniki obu misek i gotowe. Ciasto zazwyczaj jest lekko grudkowate, nie musi być dokładnie wymieszane. Muffinki często są też większe. Mnie akurat tym razem takie nie wyrosły, ponieważ dodałam szczyptę proszku do pieczenia zamiast 1 łyżeczki ;) Rozmiar babeczek/muffinek nie wpływa na pewno na ich smak. 
Muffinki marchewkowe uwielbiam nie tylko ja, ale też Rafał, a najbardziej chyba Oli. Jednego dnia potrafi zjeść nawet 3, oczywiście nie od razu ;)
Przepis jest idealny dla osób, które nie mają zbyt dużo czasu na pieczenie, a chcą skosztować czegoś zdrowego i domowej roboty.

Składniki na 12 muffinek:
180g mąki
3/4 szklanki brązowego cukru
1 łyżeczka cynamonu
Szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
Starta skórka z cytryny (ja pominęłam)
2 duże jajka
1/2 szklanki oleju
180g drobno startej marchewki
1/3 szklanki mleka

Krem:
125g mascarpone (lub philadelphia)
200g śmietanki 36%
1 łyżka cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny

Olej, jajka i mleko łączymy rózgą kuchenną. Dodajemy startą marchew i skórkę z cytryny (Ja dodałam również około 100g orzechów włoskich) - mieszamy. Do drugiej miski wsypujemy mąkę, brązowy cukier, cynamon, sól, proszek do pieczenia i sodę. Zawartości obu mosek następnie łączymy rózgą kuchenną. Masę przekładamy do papilotek, wyłożonych w formie do babeczek (do ok 3/4 wysokości). Pieczemy przez 20-25 minut w temperaturze 180 stopni. Odstawiamy do wystygnięcia. Mascarpone i śmietankę miksujemy do momentu uzyskania gładkiego kremu. Dodajemy następnie cukier puder i sok z cytryny. Przekładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy.


Smacznego!

No comments:

Post a Comment

podobne wpisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...